Tik tak – czas nie czeka!

Zabiegany, zajęty swoimi bardzo pilnymi sprawami (jak zdecydowana większość znanych mi osób) często nawet nie zauważasz jak wiele cennych dni, tygodni a nawet miesięcy tracisz na wykonywaniu czynności nieprzybliżających Cię do Twoich życiowych celów nawet o milimetr – sama doskonale znam ten stan. Są ludzie (być może myślisz podobnie jak oni), którzy powodów swoich niepowodzeń dopatrują się w złośliwości losu. Owszem nie zawsze masz wpływ na okoliczności – jednak to od Ciebie zależy jak do nich podejdziesz i czy je wykorzystasz na swoją korzyść ( a jestem pewna, że chcesz i potrafisz wziąć sprawy w swoje ręce). Dostałeś propozycję wyjazdu na zagraniczne szkolenie, ale rezygnujesz, bo „nie zdążysz napisać zaległego raportu”. Pamiętaj to od Ciebie zależy czy osiągniesz sukces, dlatego musisz nauczyć się określać swoje cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji. Co Ci w tym pomoże? – odpowiednie gospodarowanie swoim czasem!

Jako małej dziewczynce wydawało mi się, że mam go jeszcze mnóstwo – na lekcjach często mi się potwornie dłużył, jako studentce – że podejrzanie szybko zaczyna uciekać (szczególnie przed egzaminami), jako dojrzałej kobiecie – że nie czeka i tylko od mnie zależy jak go wykorzystam. O kim (a raczej, o czym) mówię? O czasie. Na początku mojej drogi zawodowej zdarzało mi się (jestem pewna, że Tobie również) marzyć o tym, aby nagle stanęły zegary i w końcu udałoby mi się zrobić wszystko, co powinnam w wyznaczonym terminie – spotkania, raporty, telefony. A przecież życie poza pracą jest równie absorbujące. Wydawało mi się, że zbyt wiele biorę na siebie, że pewnych spraw po prostu nie da się połączyć i osiągnąć – przez to często rezygnowałam ze swoich pragnień i marzeń z góry umieszczając je w przegródce „nieosiągalne”. Jak tu myśleć o wyjeździe na safari, który trzeba planować już kilka miesięcy wcześniej, kiedy ja nie byłam w stanie zarezerwować noclegów w Łebie wcześniej niż dzień przed wyjazdem. Dlaczego o tym mówię? Żeby uświadomić Ci, że nikt nie rodzi się z cudowną i jakże pożądana umiejętnością zarządzania czasem, ale każdy ( tak jak ja) może się jej nauczyć! Co jest niezbędne? Konsekwencja i pewność, że tego właśnie chcesz.
A Ty – czy zatrzymałbyś zegar? Na co najbardziej brakuje Ci czasu? Może czujesz, że przez nieumiejętne nim zarządzanie straciłeś niepowtarzalną szansę w życiu zawodowym lub prywatnym? Nawet jeśli odpowiedź brzmi „TAK” – to nie poddawaj się. „Przegapionej” szansy żal, ale przecież będą następne. Ważne byś był na te kolejne już przygotowany. Upewnij się, że wiesz czego naprawdę chcesz i na czym Ci zależy. A potem – konsekwentnie podążaj w tym kierunku. Będziesz zaskoczony jak wiele możesz zdziałać i osiągnąć!

Skomentuj

